W styczniu podczas zajęć realizowanych w ramach programu Future4me klasy trzecie wybrały się na wycieczkę po Londynie! Uczniowie wsiedli razem do londyńskiego autobusu, by zwiedzić główne atrakcje tego fascynującego miasta, a także spotkali najważniejszą osobę w kraju – króla oraz jego straż. Uczniowie spacerowali tradycyjnym London Bridge i wpadli do zimnej Tamizy podczas zabawy "London bridge is falling down". Wspomnienia z udanej wycieczki zostały upamiętnione na plakatach przedstawiających najciekawsze dla dzieci miejsca i zabytki.

zabytki zabytki 1 zabytki2 zabytki 3

Ponadto dzieci doskonaliły użycie konstrukcji "There is / There are", opisując swoją miejscowość. Lekcja gramatyki okazała się niezwykle ciekawa i interesująca, ponieważ uczniowie, wykorzystując znajomość słownictwa związanego z miejscami w mieście, doskonalili sprawność słuchania i mówienia. Dodatkowo za pomocą platformy edukacyjnej eDesk dzieci miały okazję nagrać swoje wypowiedzi. Niektórzy byli bardzo zaskoczeni, słysząc siebie. Nie zabrakło śmiechu i radości!

Podczas styczniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie klasy 4b poznawali słownictwo związane z sylwestrem i Nowym Rokiem. Zapoznali się z tradycjami noworocznymi w Wielkiej Brytanii. Niesamowite wrażenie zrobiły na nich tegoroczne pokazy fajerwerków zorganizowane w Londynie. Czwartoklasiści wykonali własne „tin foil sparklers”. Ich projekty można obejrzeć poniżej:

 zimne 1 zimne 3 zimne 4 zimne 5

zimne 2

Nowy rok – nowi „my”? Uczniowie klasy 4b wyznaczyli swoje cele na nowy rok. Powstała lista postanowień, zmian i celów. A jakie są Wasze noworoczne postanowienia? Happy New Year!

lista 1 lista 2 lista

Poza tym w styczniu uczniowie 4b zapoznawali się z tradycjami i zwyczajami karnawałowymi w Wielkiej Brytanii.

Ćwiczyli również w parach dialogi, w których przepraszali i reagowali na przeprosiny. Dialogi w parach dostarczyły dzieciom wiele emocji, ale co ważniejsze żadne dziecko nie miało bariery językowej. Wszyscy uczniowie chcieli pokazać swoje umiejętności językowe.

W czasie styczniowych zajęć języka angielskiego, w ramach realizowanego w naszej szkole projektu Future4me, klasa 4a zanurkowała w swoje marzenia... Inspiracją dla tegoż jakże przyjemnego doświadczenia stała się postać laureata pokojowej Nagrody Nobla - Martina Luthera Kinga, człowieka, którego marzenia były i są nadal naszymi marzeniami. Uczniowie zapoznali się z elementami historii Stanów Zjednoczonych dotyczącymi dyskryminacji rasowej, wynikającej z niej segregacji i braku równouprawnienia, poznali kluczowe dla tematu słownictwo. Następnie udaliśmy się w podróż do naszych prywatnych marzeń... i przygotowaliśmy dekorację, która pomoże szybować naszym marzeniom.

4a luther 1 4a luther 2

Klasy 5a i 5b w czasie styczniowych zajęć poznały różne leksykalne oblicza języka angielskiego - jego brytyjską i amerykańską odmianę. Uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje wiadomości, uczestnicząc w quizie French fries or chips, który przygotował ich do opracowania własnych gier planszowych związanych z różnicami leksykalnymi występującymi w języku angielskim. Oprócz niewątpliwych korzyści lingwistycznych, czas spędzony na wspólnym tworzeniu planszówek dał uczniom okazję do pracy w grupie, która bezsprzecznie stanowi wyzwanie dla wielu z jej uczestników...

5b ling 3 5b ling 6 5b ling 7

5a ling 4 5b ling 1 5a ling 5 5b ling 2