Podczas majowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie klasy 4b zapoznali się z tradycjami święta May Day. Dowiedzieli się, kiedy jest ono obchodzone oraz czym się ono różni od dnia Święta Pracy w Polsce. Poznali także słownictwo związane z obchodami święta May Day, wykonując na tablicy zadanie typu wordsearch.
W maju obchodziliśmy również Dzień Matki. Uczniowie dowiedzieli się, czy inne kraje na świecie obchodzą to święto tego samego dnia oraz jakie są popularne prezenty dla mam w różnych krajach.
Dodatkowo wykonali sekretną, zaszyfrowaną wiadomość dla swoich mam.
W maju chętni uczniowie przygotowali również w j. angielskim projekty na temat tego, w jakim miesiącu i daczego warto przyjechać do Polski. Prezentowali swoje prace przed klasą.
Podczas kwietniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie klas 4 zaczęli swoją przygodę z... kartografią, zapoznając się z geografią Zjednoczonego Królestwa. Dzieci pracowały w grupach metodą projektu. Każda grupa zajmowała się innym krajem wchodzącym w skład Zjednoczonego Królestwa, sprawdzała na mapach internetowych ważne miasta, rzeki, góry, a następnie przenosiła na mapę.
Praca z mapą pozwoliła uczniom nie tylko lokalizować największe miasta, elementy świata przyrody i dokonania kulturowe UK, ale stanowiła pole bitwy w poznawaniu zasad pracy zespołowej. Było chwilami gorąco..., ale i efektywnie!
Klasy piąte kontynuowały prace projektowe związane ze stanami USA. Ufff… w końcu… zawisła ponad naszymi głowami dekoracja, dzięki której nie będzie wcale łatwiej się skupić na lekcji…, ale na pewno będzie na czym zawiesić oko.
W klasach trzecich na zajęciach programu Future4Me realizowane były następujące tematy:
* TICK TOCK - WHAT'S THE TIME? - uczniowie uczyli się określania godzin w języku angielskim, rozwijając w ten sposób komunikację językową oraz doskonaląc słuchanie ze zrozumieniem. Zajęcia zakończyły się wykonaniem zegarów i odczytaniem z nich godzin.
* ZIELONO MI, CZYLI ST. PATRICK'S DAY - podczas zajęć dzieci dowiedziały się o życiu patrona Irlandii oraz o znaczeniu trójlistnej koniczyny. Na świecie ten dzień jest kojarzony z kolorem zielonym, dlatego też większość uczniów tego dnia miała ubrania w kolorze zielonym. W trakcie zajęć odbył się pokaz i nauka podstawowych kroków tańca irlandzkiego oraz zabawa w poszukiwanie czterolistnej koniczyny. Ponadto, słuchając irlandzkiej muzyki, uczniowie wykonali wspaniałe dekoracje w postaci symboli St. Patrick's Day.
* PROJEKT WYMIANY KARTEK WIELKANOCNYCH "EASTER GREETINGS" - celem projektu było zapoznanie uczniów z tradycjami i symbolami krajów anglojęzycznych. Warunkiem udziału w projekcie było wykonanie kartek łączących symbole Easter z symbolami swojego miasta/regionu oraz napisanie krótkich życzeń w języku angielskim. Nasi uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i pomysłowością, tworząc ciekawe połączenie krakowskich symboli z elementami wielkanocnymi. Organizatorem projektu jest Ewelina Kusiak Pomysły przy tablicy.
Podczas marcowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie klasy 4b zapoznali się ze zwyczajami związanymi z obchodami Dnia Św. Dawida. Najpierw przypomnieli, co wiedzą, na temat Walii. Okazało się, że całkiem sporo. Flaga z czerwonym smokiem, stolica Cardiff, więcej owiec niż ludzi, wiele zamków, najdłuższa nazwa miejscowości położonej w Walii (spróbujcie wymówić Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch ;) – to tylko niektóre fakty, które uczniowie podawali. Ponadto zapoznali się z historią św. Dawida oraz dowiedzieli się, jak Walijczycy obchodzą co roku dzień swojego patrona. Poznali również dwa symbole roślinne Walii, czyli pora i żonkila. Na zakończenie lekcji wykonali swoje projekty żonkili.
Dodatkowo w marcu obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kobiet. Z tej okazji uczniowie wykonali projekty swoich kartek z życzeniami dla mam, sióstr, koleżanek.
Poniżej można obejrzeć prace uczniów:
Dzieci wzięły udział w projekcie wymiany kartek wielkanocnych pt. „Easter Greetings”. Celem projektu było zapoznanie uczniów z tradycjami i symbolami krajów anglojęzycznych. Warunkiem udziału w projekcie było wykonanie kartek łączących symbole Easter z symbolami swojego miasta/regionu oraz napisanie krótkich życzeń w języku angielskim. Nasi uczniowie wykazali się dużą kreatywnością i pomysłowością, tworząc ciekawe połączenie krakowskich symboli z elementami wielkanocnymi. Organizatorem projektu jest Ewelina Kusiak Pomysły przy tablicy.
Wybrane prace można obejrzeć poniżej:
17 marca przypadał w kalendarzu Dzień Świętego Patryka. Z tej okazji odbyły się lekcje poświęcone Świętemu Patrykowi z Irlandii. Uczniowie zapoznali się z historią tego święta oraz poznali symbole związane z jego obchodami.
Zagrali również w grę St. Patrick's Day escape room. Chętnych do zdobycia garnca złota było wielu. Ostatecznie uczniowie klasy 4b poradzili sobie z zagadkami i otworzyli sejf :)
W czasie marcowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4me klasa 4a wybrała się do Walii i Irlandii, aby uczestniczyć w świętowaniu Dnia Św. Dawida i Patryka - patronów, których postaci od wieków nierozłącznie towarzyszą historii i kulturze UK.
Uczniowie przygotowali symbole kwiatowe i zadeklarowali chęć nauki tańca irlandzkiego, ale o tym już w kolejnej relacji.
Klasy piąte, kontynuując swoją podróż po USA, pracowały wytrwale i owocnie z mapą..., poznając (mimochodem) 50 stanów. Po losowaniu, któremu towarzyszyły emocje rodem z rozgrywek NBA, uczniowie wykonają dekorację pracowni językowej w stylu ... neapolitańskim.
W klasach trzecich realizujących zajęcia w ramach programu FUTURE4ME podczas lutowych zajęć było bardzo zimowo. Wszystko to za sprawą zimowego słownictwa, które uczniowie powtarzali i utrwalali za pomocą filmików, gier i piosenek. Wykonane projekty na temat nie tylko ulubionego sportu zimowego, ale także różnych aktywności i czynności zimowych utrwaliły konstrukcję "I like" oraz zwrot "My favourite sport is....". Wspólne zaśpiewanie i zatańczenie "Winter Hokey Pokey Dance" wszystkich wprowadziło w nastrój ferii zimowych.
Po feriach natomiast uczniowie klas trzecich obchodzili Dzień Świętego Dawida - patrona Walii. Na zajęciach uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, gdzie leży Walia, jakie miasto jest jej stolicą i kto jest jej patronem. Dzieci wykonały flagi Walii oraz flagi Świętego Dawida, a także przypinki w kształcie pora i żonkila. Nie zabrakło nauki piosenki "On St. David's Day" oraz przesłania "Do the little things!!!"
Podczas lutowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie klasy 4b zapoznawali się z nazwami kierunków geograficznych w j. angielskim, by móc określać położenie miast na mapie. Wzięli również udział w quizie zatytułowanym „Cities, towns and villages”.
W lutym nadal króluje zima, więc poznawaliśmy także sporty zimowe w j. angielskim. Wykorzystaliśmy dobrodziejstwa strony internetowej wordwall, by podczas wspólnej aktywności odgadywać, co pojawia się na stopniowo odkrywającym się obrazkach. Poza tym ćwiczyliśmy struktury gramatyczne: like/don’t like, by potrafić powiedzieć, które sporty przedstawione na zdjęciach lubimy lub nie lubimy. Podczas tej lekcji skorzystaliśmy także ze strony tinytap. Tym razem gra skupiała się na słuchaniu.
Ponieważ wiele krajów świętuje Chiński Nowy Rok, uczniowie zapoznawali się w lutym ze słownictwem związanym z tym świętem. Dowiedzieli się, jak należy się przygotować do tego święta, jaki kolor dominuje podczas jego obchodów oraz jak świętuje się Chiński Nowy Rok. Jednak najbardziej każdy chciał wiedzieć, jakim jest zwierzęciem według chińskiego kalendarza.
W styczniu podczas zajęć realizowanych w ramach programu Future4me klasy trzecie wybrały się na wycieczkę po Londynie! Uczniowie wsiedli razem do londyńskiego autobusu, by zwiedzić główne atrakcje tego fascynującego miasta, a także spotkali najważniejszą osobę w kraju – króla oraz jego straż. Uczniowie spacerowali tradycyjnym London Bridge i wpadli do zimnej Tamizy podczas zabawy "London bridge is falling down". Wspomnienia z udanej wycieczki zostały upamiętnione na plakatach przedstawiających najciekawsze dla dzieci miejsca i zabytki.
Ponadto dzieci doskonaliły użycie konstrukcji "There is / There are", opisując swoją miejscowość. Lekcja gramatyki okazała się niezwykle ciekawa i interesująca, ponieważ uczniowie, wykorzystując znajomość słownictwa związanego z miejscami w mieście, doskonalili sprawność słuchania i mówienia. Dodatkowo za pomocą platformy edukacyjnej eDesk dzieci miały okazję nagrać swoje wypowiedzi. Niektórzy byli bardzo zaskoczeni, słysząc siebie. Nie zabrakło śmiechu i radości!
Podczas styczniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie klasy 4b poznawali słownictwo związane z sylwestrem i Nowym Rokiem. Zapoznali się z tradycjami noworocznymi w Wielkiej Brytanii. Niesamowite wrażenie zrobiły na nich tegoroczne pokazy fajerwerków zorganizowane w Londynie. Czwartoklasiści wykonali własne „tin foil sparklers”. Ich projekty można obejrzeć poniżej:
Nowy rok – nowi „my”? Uczniowie klasy 4b wyznaczyli swoje cele na nowy rok. Powstała lista postanowień, zmian i celów. A jakie są Wasze noworoczne postanowienia? Happy New Year!
Poza tym w styczniu uczniowie 4b zapoznawali się z tradycjami i zwyczajami karnawałowymi w Wielkiej Brytanii.
Ćwiczyli również w parach dialogi, w których przepraszali i reagowali na przeprosiny. Dialogi w parach dostarczyły dzieciom wiele emocji, ale co ważniejsze żadne dziecko nie miało bariery językowej. Wszyscy uczniowie chcieli pokazać swoje umiejętności językowe.
W czasie styczniowych zajęć języka angielskiego, w ramach realizowanego w naszej szkole projektu Future4me, klasa 4a zanurkowała w swoje marzenia... Inspiracją dla tegoż jakże przyjemnego doświadczenia stała się postać laureata pokojowej Nagrody Nobla - Martina Luthera Kinga, człowieka, którego marzenia były i są nadal naszymi marzeniami. Uczniowie zapoznali się z elementami historii Stanów Zjednoczonych dotyczącymi dyskryminacji rasowej, wynikającej z niej segregacji i braku równouprawnienia, poznali kluczowe dla tematu słownictwo. Następnie udaliśmy się w podróż do naszych prywatnych marzeń... i przygotowaliśmy dekorację, która pomoże szybować naszym marzeniom.
Klasy 5a i 5b w czasie styczniowych zajęć poznały różne leksykalne oblicza języka angielskiego - jego brytyjską i amerykańską odmianę. Uczniowie mieli okazję sprawdzić swoje wiadomości, uczestnicząc w quizie French fries or chips, który przygotował ich do opracowania własnych gier planszowych związanych z różnicami leksykalnymi występującymi w języku angielskim. Oprócz niewątpliwych korzyści lingwistycznych, czas spędzony na wspólnym tworzeniu planszówek dał uczniom okazję do pracy w grupie, która bezsprzecznie stanowi wyzwanie dla wielu z jej uczestników...