Podczas grudniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie klas 3 poznali tradycje bożonarodzeniowe Wielkiej Brytanii. W pierwszej kolejności dzieci zapoznały się z historią kartki świątecznej, obejrzały pierwszą kartkę bożonarodzeniową, a następnie zaprojektowały swoje własne kartki z życzeniami i dołączyły do akcji KARTKA ŚWIĄTECZNA DLA PACJENTA prowadzonej przez księgarnię językową "Zielona Żyrafa" w Skawinie.
Kolejne tradycje, jakie zostały przybliżone uczniom, to Christmas stocking oraz Christams crackers. Uczniowie utrwalali słownictwo dotyczące Świąt Bożego Narodzenia oraz ćwiczyli proste struktury językowe za pomocą gier, zabaw, a także zagadek i innych praktycznych zadań z wykorzystaniem aplikacji multimedialnych. Nie zabrakło również nauki kolęd i piosenek świątecznych w języku angielskim.
Podczas grudniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4ME uczniowie klas 4 zapoznawali się z różnymi typami domów w Zjednoczonym Królestwie. A detached house, terraced houses czy a houseboat to nazwy, które nie mają przed nimi tajemnic. Ponadto zajrzeli do nietypowym domów z różnych stron świata.
Uczniowie poznawali także Szkocję. Dowiedzieli się, gdzie Szkocja znajduje się na mapie Wielkiej Brytanii. Zapoznali się z geografią tego kraju, poznali m.in. symbole Szkocji czy słynną, szkocką potrawę narodową – haggis. Dowiedzieli się także, gdzie mieszka potwór Nessie oraz że noszenie spódnicy przez mężczyzn to „nie obciach”.
Dzieci prezentowały swoje projekty na koszulki-pamiątki z Polski.
W okolicach 6 grudnia klasy 4 uczyły się piosenki S-A-N-T-A i zastanawiali się, ile wiedzą o św. Mikołaju. Dowiedzieli się także, co św. Mikołaj i pani Mikołajowa robią w Wigilię. Przed przerwą świąteczną uczniowie poznawali słownictwo związane z Bożym Narodzeniem i tradycje bożonarodzeniowe. Przedświąteczny czas wykorzystali na gry interaktywne, takie jak Christmas Escape czy Christmas Activities. Ponadto uczyli się kolęd i świątecznych piosenek.
Merry Christmas Everyone!
Podczas listopadowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4ME uczniowie klas trzecich poznali historię Kubusia Puchatka - Winnie the Pooh - wiecznie głodnego i poszukującego miodu misia Kubusia. Dzieci zapoznały się z mapą Stumilowego Lasu oraz nauczyły się piosenki "The Expedition". Na koniec nie zabrakło degustacji ulubionego przysmaku Puchatka – miodku!
Ponadto uczniowie poznali tradycje związane ze świętem Bonfire Night. Dzień Guya Fawkesa to angielskie święto hucznie obchodzone 5 listopada, w rocznicę wykrycia tzw. spisku prochowego. Tradycją tego dnia jest palenie przez dzieci kukieł wyobrażających Guya Fawkesa, a także pokazy sztucznych ogni oraz festyny. Po obejrzeniu krótkiego filmu i nauce rymowanki „Gunpowder Plot” dzieci wykonały prace plastyczne - ogniska i fajerwerki.
Dodatkowo dzieci poznały tradycję amerykańskiego Święta Dziękczynienia "Thanksgiving". Podczas zajęć uczyły się, jak podziękować za to, co mają, kochają i doceniają - "I am thankful for....".
Dzieci tworzyły również swój własny kalendarz, utrwalając nazwy miesięcy w języku angielskim.
W czasie listopadowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4me klasa 4a prezentowała zabytki Londynu.
Ponadto poznawała tradycje związane z obchodami Halloween oraz zajrzała za kurtynę historii UK, aby świętować Bonfire Night.
Uczniowie klasy 4b na początku listopada przypominali historię oraz tradycje związane z Bonfire Night. Zajrzeli do Londynu, by obejrzeć tegoroczny pokaz fajerwerków. Następnie dzieci prezentowały klasowe projekty pt. "Angielski dookoła świata".
W klasach 4 i 5c nie ma ucznia, który by nie wiedział, że w czwarty czwartek listopada przypada amerykańskie Święto Dziękczynienia, czyli Thanksgiving.
Klasy 5a i 5b wyruszyły wraz z Kolumbem na podbój Nowego Świata (Columbus Day) i poznały wydarzenia, które dały początek historii USA. Podróż w czasie do 13 brytyjskich kolonii na wschodnim wybrzeżu pozwoliła uczniom kształcić umiejętności pracy zespołowej oraz doskonalić orientację na mapie.
11 listopada, Veteran's Day, był kolejnym pretekstem do wprowadzenia uczniów w tematykę historii, która łączy ze sobą losy Starego i Nowego Świata.
Aby nieco odpocząć od poważnych tematów, zaglądnęliśmy do amerykańskiej kuchni, a następnie uczniowie opracowali scenki w restauracjach - zamawianie posiłku - w ramach przygotowań do wakacji:). Thanksgiving Day pachniał frykasami, do których degustacji zaprosiliśmy klasy biorące udział w projekcie.
W październiku uczniowie klas trzecich podczas zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me zapoznali się z brytyjskim zwyczajem picia popołudniowej herbatki. Dzieciom została przybliżona historia wprowadzenia tego zwyczaju na Wyspach Brytyjskich oraz zasady etykiety związanej z odpowiednim zachowaniem się podczas picia herbaty.
Ponadto poznali historię Misia Paddingtona. Zabawna, pomysłowa i zawsze ciekawa świata postać zainspirowała wszystkich do wspólnego poznawania jej licznych przygód. Uczniowie mieli również okazję zjeść śniadanie z misiem, samodzielnie przygotowując kanapki z marmoladą.
Dokonali również operacji czasownikowej "To be", ucząc się jego skróconych form w zdaniach przeczących i twierdzących. Lekcja gramatyki okazała się niezwykle ciekawa, a przejęcie roli lekarza - chirurga bardzo stresujące!
W klasie 4 uczniowie rozpoczęli swoją przygodę ze Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Poznali najważniejsze fakty z dziedziny geografii, symboliki i świąt patronalnych UK. Wybrali się w podróż do Londynu, aby poznać największe jego atrakcje.
Klasy piąte poznały najważniejsze święta stanowe i federalne w USA, a następnie przygotowały własny kalendarz ścienny. 9 października popłynęli wraz z Kolumbem świętować Columbus Day. Poznając historię odkrycia Ameryki i sięgając do początków kolonizacji Nowego Świata, uczniowie mieli okazję dostrzec różnorodność perspektyw, które zawsze towarzyszą wydarzeniom historycznym.
Uczniowie klas 3 i 4 podczas zajęć z języka angielskiego przypominali, co to jest Zjednoczone Królestwo. Dzieci dowiedziały się, co wchodzi w skład Zjednoczonego Królestwa, poznały stolice poszczególnych krajów, a także zapoznały się z ich geografią. Po obejrzeniu krótkiego filmu i wysłuchaniu piosenki uczniowie wykonali swoją mapę Zjednoczonego Królestwa.
Zajęcia realizowane w ramach projektu Future4me w klasach piątych obfitowały w konwersacje, które miały na celu powakacyjne odświeżenie sprawności komunikacyjnych. Uczniowie poszukiwali informacji na tematy związane z życiem codziennym swoich kolegów, a następnie relacjonowali uzyskane przez siebie dane. Jedno jest pewne - ruch sprzyja komunikacji.
Klasy trzecie i czwarte obchodziły Europejski Dzień Języków Obcych. Podczas zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie poznawali formy powitania w różnych językach, rozpoznawali różne języki, kolorowali flagi państw europejskich i rozwiązywali różne quizy językowe. Nie zabrakło rozmowy o konieczności i sposobach na szybką naukę języków obcych, a także „łamańców językowych”. Dużo radości sprawiło wszystkim wysłuchanie różnych utworów muzycznych w 25 językach.
Więcej zdjęć w Fotogalerii Uczniowskiej.