Szkoła Podstawowa nr  31 w Krakowie

 
 Szkoła Podstawowa nr 31 im. doktora Henryka Jordana w Krakowie

 

  • Wiadomości
  • Kontakt
      • Back
      • Kontakt z nami
      • Sekretariat
      • Dyrekcja
      • Pedagog
      • Psycholog
      • Pedagog specjalny
  • Zapisy
      • Back
      • Kryteria przyjęcia do klasy sportowej
      • Nabór uczniów spoza rejonu
      • Rejon SP 31
      • Rekrutacja 2025/26
  • O szkole
      • Back
      • Misja szkoły
      • Patron
      • Historia szkoły
      • Program Future4Me
          • Back
          • Future4Me 2025/26
          • Future4Me 2024/25
          • Future4Me 2023/24
          • Future4Me 2022/23
      • Sport w SP31
      • Doradztwo zawodowe
      • Archiwum
          • Back
          • Archiwum wiadomości
      • Przetwarzanie danych osobowych
      • Polityka prywatności
      • Zamówienia publiczne
  • Harmonogramy
      • Back
      • Kalendarium roku szkolnego
      • Rozkład przerw
      • Plan lekcji
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
  • Dla rodziców
      • Back
      • Dokumenty
      • Opłaty
      • Wyprawka klasy I
      • Porady dla rodziców
      • Świetlica
      • Stomatolog
      • Nagroda Jordan
      • Rada Rodziców
      • Wyniki egzaminu
          • Back
          • 2024/25
          • 2023/24
          • 2022/23
          • 2021/22
          • 2020/21
          • 2019/20
          • 2018/19
  • Dla uczniów
      • Back
      • Fotogaleria uczniowska
      • Na lekcjach
      • Szkolna Rada Uczniowska
      • Ślubowanie klas 1
      • Wolontariat
          • Back
          • Regulamin wolontariatu
          • Wiadomości - wolontariat
      • Biblioteka
      • Stołówka
      • Telefony zaufania
  • Sukcesy
      • Back
      • Sukcesy 2025/26
      • Sukcesy 2024/25
      • Sukcesy 2023/24
      • Sukcesy 2022/23
      • Sukcesy 2021/22
      • Sukcesy 2020/21
      • Sukcesy 2019/20

Grudzień z Future4me

Podczas grudniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie klas 3  poznali tradycje bożonarodzeniowe Wielkiej Brytanii. W pierwszej kolejności dzieci zapoznały się z historią kartki świątecznej, obejrzały pierwszą kartkę bożonarodzeniową, a następnie zaprojektowały swoje własne kartki z życzeniami i dołączyły do akcji KARTKA ŚWIĄTECZNA DLA PACJENTA prowadzonej przez księgarnię językową "Zielona Żyrafa" w Skawinie.

Kolejne tradycje, jakie zostały przybliżone uczniom, to Christmas stocking oraz Christams crackers. Uczniowie utrwalali słownictwo dotyczące Świąt Bożego Narodzenia oraz ćwiczyli proste struktury językowe za pomocą gier, zabaw, a także zagadek i innych praktycznych zadań z wykorzystaniem aplikacji multimedialnych. Nie zabrakło również nauki kolęd i piosenek świątecznych w języku angielskim.

Swięta kartki

Podczas grudniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4ME uczniowie klas 4 zapoznawali się z różnymi typami domów w Zjednoczonym Królestwie. A detached house, terraced houses czy a houseboat to nazwy, które nie mają przed nimi tajemnic. Ponadto zajrzeli do nietypowym domów z różnych stron świata.

Uczniowie poznawali także Szkocję. Dowiedzieli się, gdzie Szkocja znajduje się na mapie Wielkiej Brytanii. Zapoznali się z geografią tego kraju, poznali m.in. symbole Szkocji czy słynną, szkocką potrawę narodową – haggis. Dowiedzieli się także, gdzie mieszka potwór Nessie oraz że noszenie spódnicy przez mężczyzn to „nie obciach”.

Dzieci prezentowały swoje projekty na koszulki-pamiątki z Polski.

poland

W okolicach 6 grudnia klasy 4 uczyły się piosenki S-A-N-T-A i zastanawiali się, ile wiedzą o św. Mikołaju. Dowiedzieli się także, co św. Mikołaj i pani Mikołajowa robią w Wigilię. Przed przerwą świąteczną uczniowie poznawali słownictwo związane z Bożym Narodzeniem i tradycje bożonarodzeniowe. Przedświąteczny czas wykorzystali na gry interaktywne, takie jak Christmas Escape czy Christmas Activities. Ponadto uczyli się kolęd i świątecznych piosenek.

santa

Merry Christmas Everyone!

Listopad z Future4me

Podczas listopadowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4ME uczniowie klas trzecich poznali historię Kubusia Puchatka - Winnie the Pooh - wiecznie głodnego i poszukującego miodu misia Kubusia. Dzieci zapoznały się z mapą Stumilowego Lasu oraz nauczyły się piosenki "The Expedition". Na koniec nie zabrakło degustacji ulubionego przysmaku Puchatka – miodku!

winnie thank 3aa

Ponadto uczniowie poznali tradycje związane ze świętem Bonfire Night. Dzień Guya Fawkesa to angielskie święto hucznie obchodzone 5 listopada, w rocznicę wykrycia tzw. spisku prochowego. Tradycją tego dnia jest palenie przez dzieci kukieł wyobrażających Guya Fawkesa, a także pokazy sztucznych ogni oraz festyny. Po obejrzeniu krótkiego filmu i nauce rymowanki „Gunpowder Plot” dzieci wykonały prace plastyczne - ogniska i fajerwerki.

Dodatkowo dzieci poznały tradycję amerykańskiego Święta Dziękczynienia "Thanksgiving". Podczas zajęć uczyły się, jak podziękować za to, co mają, kochają i doceniają - "I am thankful for....".

thank 3 fut 2 thank 3a

Dzieci tworzyły również swój własny kalendarz, utrwalając nazwy miesięcy w języku angielskim.

fut 1

W czasie listopadowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4me klasa 4a prezentowała zabytki Londynu.

london 1

Ponadto poznawała tradycje związane z obchodami Halloween oraz zajrzała za kurtynę historii UK, aby świętować Bonfire Night.

hall 1 hall 2 hall 3

Uczniowie klasy 4b na początku listopada przypominali historię oraz tradycje związane z Bonfire Night. Zajrzeli do Londynu, by obejrzeć tegoroczny pokaz fajerwerków. Następnie dzieci prezentowały klasowe projekty pt. "Angielski dookoła świata".

bonfire bonfire 1

W klasach 4 i 5c nie ma ucznia, który by nie wiedział, że w czwarty czwartek listopada przypada amerykańskie Święto Dziękczynienia, czyli Thanksgiving.

thk 4b 1 thk 4b 2 thk 4b 3

thk 4a 1 thk 4a 2 thk 4a 3

thk 5c 1

Klasy 5a i 5b wyruszyły wraz z Kolumbem na podbój Nowego Świata (Columbus Day) i poznały wydarzenia, które dały początek historii USA. Podróż w czasie do 13 brytyjskich kolonii na wschodnim wybrzeżu pozwoliła uczniom kształcić umiejętności pracy zespołowej oraz doskonalić orientację na mapie.

11 listopada, Veteran's Day, był kolejnym pretekstem do wprowadzenia uczniów w tematykę historii, która łączy ze sobą losy Starego i Nowego Świata.

klasa 5

Aby nieco odpocząć od poważnych tematów, zaglądnęliśmy do amerykańskiej kuchni, a następnie uczniowie opracowali scenki w restauracjach - zamawianie posiłku - w ramach przygotowań do wakacji:). Thanksgiving Day pachniał frykasami, do których degustacji zaprosiliśmy klasy biorące udział w projekcie.

rest 1 rest 2

Październik z Future4me

W październiku uczniowie klas trzecich podczas zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me zapoznali się z brytyjskim zwyczajem picia popołudniowej herbatki. Dzieciom została przybliżona historia wprowadzenia tego zwyczaju na Wyspach Brytyjskich oraz zasady etykiety związanej z odpowiednim zachowaniem się podczas picia herbaty.

Ponadto poznali historię Misia Paddingtona. Zabawna, pomysłowa i zawsze ciekawa świata postać zainspirowała wszystkich do wspólnego poznawania jej licznych przygód. Uczniowie mieli również okazję zjeść śniadanie z misiem, samodzielnie przygotowując kanapki z marmoladą. 

pad 1                     pad 2

Dokonali również operacji czasownikowej "To be", ucząc się jego skróconych form w zdaniach przeczących i twierdzących. Lekcja gramatyki okazała się niezwykle ciekawa, a przejęcie roli lekarza - chirurga bardzo stresujące!

to be                                  to be 1

W klasie 4 uczniowie rozpoczęli swoją przygodę ze Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. Poznali najważniejsze fakty z dziedziny geografii, symboliki i świąt patronalnych UK. Wybrali się w podróż do Londynu, aby poznać największe jego atrakcje.

lon 1 lon2

Klasy piąte poznały najważniejsze święta stanowe i federalne w USA, a następnie przygotowały własny kalendarz ścienny. 9 października popłynęli wraz z Kolumbem świętować Columbus Day. Poznając historię odkrycia Ameryki i sięgając do początków kolonizacji Nowego Świata, uczniowie mieli okazję dostrzec różnorodność perspektyw, które zawsze towarzyszą wydarzeniom historycznym.

col 1    col 2    col 3

Wrzesień z Future4me

Uczniowie klas 3 i 4 podczas zajęć z języka angielskiego przypominali, co to jest Zjednoczone Królestwo. Dzieci dowiedziały się, co wchodzi w skład Zjednoczonego Królestwa, poznały stolice poszczególnych krajów, a także zapoznały się z ich geografią. Po obejrzeniu krótkiego filmu i wysłuchaniu piosenki uczniowie wykonali swoją mapę Zjednoczonego Królestwa.

uk 3

    uk 1 uk 2

Zajęcia realizowane w ramach projektu Future4me w klasach piątych obfitowały w konwersacje, które miały na celu powakacyjne odświeżenie sprawności komunikacyjnych. Uczniowie poszukiwali informacji na tematy związane z życiem codziennym swoich kolegów, a następnie relacjonowali uzyskane przez siebie dane. Jedno jest pewne - ruch sprzyja komunikacji.

        konw 1 konw 2

Klasy trzecie i czwarte obchodziły Europejski Dzień Języków Obcych. Podczas zajęć realizowanych w ramach projektu Future4Me uczniowie poznawali formy powitania w różnych językach, rozpoznawali różne języki, kolorowali flagi państw europejskich i rozwiązywali różne quizy językowe. Nie zabrakło rozmowy o konieczności i sposobach na  szybką naukę języków obcych, a także  „łamańców językowych”. Dużo radości sprawiło wszystkim wysłuchanie różnych utworów muzycznych w 25 językach.

 eur 1

Więcej zdjęć w Fotogalerii Uczniowskiej.

 

 

Strona 2 z 2

  • 1
  • 2

Godlo

Szkoła Podstawowa nr 31 im. doktora Henryka Jordana w Krakowie 
ul. B. Prusa 18, 30-117 Kraków

Biuletyn Informacji Publicznej SP31

Rada Rodziców
Rada Rodziców

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Deklaracja dostępności
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji w polityce prywatności.