Podczas marcowych zajęć w ramach programu FUTURE4ME klasa 3a świętowała Dzień Św. Patryka.

Podczas lutowych zajęć w ramach programu FUTURE4ME:
- w klasie 1a i 2a minęły one pod magicznym hasłem PANCAKES. Uczniowie zapoznali się z kolejną anglosaską tradycją, jaką jest SHROVE TUESADY albo PANCAKE DAY. Angielskie ostatki nie wiążą się z Tłustym Czwartkiem czy Środą Popielcową jak w Polsce. Dla Anglików najważniejszy jest Dzień Naleśnika. Z tego też powodu dzieci uczestniczyły w "naleśnikowych lekcjach".
Na początku uczniowie zapoznali się ze słownictwem oraz obejrzeli bajkę opowiadającą o historii tego święta. Następnie po nauce piosenki "Today is Pancake Day", zaprojektowali swoje ulubione naleśniki, na których nie zabrakło marmolady, sera, syropu klonowego, cukru, owoców, bitej śmietany i sosu czekoladowego... Mniam, mniam PYCHOTKA!!!!

- klasa 3a projektowała własne miasto i opisywała je, ćwicząc poznane konstrukcje gramatyczne i utrwalając słownictwo. Cóż, wakatów, przynajmniej w urbanistyce, wkrótce nie będzie w Krakowie :) Gratulacje!
- uczniowie klasy 3c pracowali na zajęciach j. angielskiego metodą projektu. Praca pt. "My Town" pobudziła wyobraźnię klasy 3c. Powstały bardzo ciekawe projekty miasta.
- uczniowie klasy 5b zapoznali się z obchodami Groundhog Day. Dowiedzieli się, kiedy i jakie kraje obchodzą Dzień Świstaka, co przewidział świstak w tym roku odnośnie do pogody, a także zagrali w hidden pictures oraz hangman, ćwicząc słownictwo związane z tym świętem.
- ponadto przypominali słownictwo związane z zimowymi sportami, odgadywali sporty na ukazujących się stopniowo slajdach, dowiedzeli się, które dyscypliny pojawiają się na zimowych igrzyskach olimpijskich.
- nie zabrakło również zajęć związanych z walentynkami.
Podczas styczniowych zajęć w ramach programu FUTURE4ME:
- uczniowie poznali słownictwo związane z sylwestrem, Nowym Rokiem, a także Chińskim Nowym Rokiem. Zapoznali się z tradycjami noworocznymi w Wielkiej Brytanii. Po obejrzeniu niesamowitego pokazu fajerwerków podczas powitania Nowego Roku w Londynie, dzieci z klasy 3a wykonały własne "tin foil sparkles". Nie zabrakło również noworocznych planów, postanowień i celów, które uczniowie wyznaczyli na Nowy Rok.
- było bardzo zimowo. Wszystko to za sprawą zimowego słownictwa, które uczniowie powtarzali i utrwalali za pomocą filmików, gier i piosenek. Wykonane "lapbooki" na temat nie tylko ulubionego sportu zimowego, ale także różnych aktywności i czynności zimowych utrwaliły konstrukcję "I like" oraz zwrot "My favourite sport is....". Wspólne zaśpiewanie piosenki "Winter sports" wszystkich wprowadziło w nastrój ferii zimowych.
Have a nice winter holiday!
Akcja w szkole była koordynowana przez panie Annę Suberlak oraz Agatę Rybus.


Podczas listopadowych zajęć uczniowie klasy 5b przypomnieli historię oraz tradycje związane z Bonfire Night oraz Świętem Dziękczynienia Thanksgiving. Przypomnieli sobie słownoctwo związane z tymi świętami, a także obejrzeli najsłynniejszą paradę Macy’s z okazji Święta Dziękczynienia, która znana jest z ogromnych balonów przedstawiających sławne postaci z kreskówek.
W październiku uczniowie klasy 1a i 2a na zajęciach Future4Me:
- poznali śniadania z różnych stron świata i zjedli śniadanie z Misiem Paddingtonem. Po zapoznaniu się z historią tego niezwykłego bohatera literackiego i obejrzeniu jego licznych, śmiesznych przygód, dzieci z wielką przyjemnością spróbowały ulubionych przez Paddingtona kanapek z marmoladą pomarańczową. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że jest ona pyszna!!!
- poznali tradycję Dnia Kolumba (Columbus Day), upamiętniającego odkrycie Ameryki, jak również przyjrzeli się początkom historii Stanów Zjednoczonych. Oprócz pogadanek, uczniowie brali udział w projektach plastyczno-językowych. Śpiewając piosenkę "COLUMBUS DAY", przeszli przez labirynt, płynąc na trzech okrętach: Niña, Pinta i Santa Maria, docierając do wybrzeży Ameryki.
- obchodzili PUMPKIN DAY, święto wywodzące się z USA. Słuchając bajki o dyni, która lubi psocić, uczniowie aktywnie wcielali się w jej rolę. Najzabawniejszym elementem zajęć były gry, czyli "Funny pumpkin" i "Hungry pumpkin", w trakcie których uczniowie utrwalili poznane na lekcjach słownictwo: kolory, liczby, kształty, części ciała i uczucia. Zwieńczeniem zajęć była nauka piosenki "Five little pumpkins".
W październiku klasa 3a zapoznała się z brytyjskim zwyczajem picia popołudniowej herbatki.
Podczas październikowych zajęć uczniowie klasy 5b obchodzili World Animal Day. Uczniowie dowiedzieli się, kiedy jest obchodzone to święto na świecie. Starali się również odpowiedzieć na pytania, dlaczego i jak świętowany jest World Animal Day.
Była to okazja do przypomnienia sobie nazw zwierząt w j. angielskim. Podczas lekcji dzieci zagrały w gry, których celem było odkrycie nazwy ukrytego zwierzęcia. Ponadto wykonali quiz Fun Facts About Animals.
W październiku obchodziliśmy również Columbus Day. Uczniowie dowiedzieli się, co to za święto i z jakiej okazji jest ono obchodzone. Poznali historię Krzysztofa Kolumba oraz związaną z nią historię początków Ameryki. Na końcu zajęć uczniowie zmierzyli się z Columbus Day Word Search, który sprawił niektórym nie lada kłopot.
W październiku dzieci poznały również tradycję noszenia mundurków przez uczniów w szkołach brytyjskich. Wypowiadali się na temat tego, czy są za czy przeciwko mundurkom szkolnym. Pod koniec lekcji zaprojektowali swoje mundurki.
Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me uczniowie klasy 1a i 2a:
- wzbogacili wiedzę na temat Wielkiej Brytanii, poznając symbole narodowe Wielkiej Brytanii oraz państwa będące częścią składową Zjednoczonego Królestwa,
- poznali członków Rodziny Królewskiej,
- odbyli wirtualną podróż do londyńskiej kawiarni, gdzie wypili herbatkę i zjedli ciasteczko.
Głównym celem zajęć, podczas których dzieci wykazały się ogromnym zaciekawieniem i zaangażowaniem, było budowanie i rozwijanie zainteresowań kulturą brytyjską.
W czasie wrześniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4me klasa 5a wybrała się w podróż do USA. Pracując na interaktywnych mapach poznała nazwy i położenie stanów wchodzących w skład państwa, historię i symbolikę flagi oraz najważniejsze święta stanowe i federalne. Kulminacją pierwszego bloku zajęć było wykonanie kalendarza świąt USA, który wkrótce zawiśnie w naszej pracowni językowej.
Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me! uczniowie klasy 5b przypominali nazwy miesięcy w j. angielskim. Ćwiczyli umiejętność zadawania pytania o miesiąc swoich urodzin i odpowiadania na nie. Dodatkowo wykonali swoje kalendarze, na których umieścili nazwy angielskich świąt.