W październiku uczniowie klasy 1a i 2a na zajęciach Future4Me:
- poznali śniadania z różnych stron świata i zjedli śniadanie z Misiem Paddingtonem. Po zapoznaniu się z historią tego niezwykłego bohatera literackiego i obejrzeniu jego licznych, śmiesznych przygód, dzieci z wielką przyjemnością spróbowały ulubionych przez Paddingtona kanapek z marmoladą pomarańczową. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że jest ona pyszna!!!
- poznali tradycję Dnia Kolumba (Columbus Day), upamiętniającego odkrycie Ameryki, jak również przyjrzeli się początkom historii Stanów Zjednoczonych. Oprócz pogadanek, uczniowie brali udział w projektach plastyczno-językowych. Śpiewając piosenkę "COLUMBUS DAY", przeszli przez labirynt, płynąc na trzech okrętach: Niña, Pinta i Santa Maria, docierając do wybrzeży Ameryki.
- obchodzili PUMPKIN DAY, święto wywodzące się z USA. Słuchając bajki o dyni, która lubi psocić, uczniowie aktywnie wcielali się w jej rolę. Najzabawniejszym elementem zajęć były gry, czyli "Funny pumpkin" i "Hungry pumpkin", w trakcie których uczniowie utrwalili poznane na lekcjach słownictwo: kolory, liczby, kształty, części ciała i uczucia. Zwieńczeniem zajęć była nauka piosenki "Five little pumpkins".
W październiku klasa 3a zapoznała się z brytyjskim zwyczajem picia popołudniowej herbatki.
Podczas październikowych zajęć uczniowie klasy 5b obchodzili World Animal Day. Uczniowie dowiedzieli się, kiedy jest obchodzone to święto na świecie. Starali się również odpowiedzieć na pytania, dlaczego i jak świętowany jest World Animal Day.
Była to okazja do przypomnienia sobie nazw zwierząt w j. angielskim. Podczas lekcji dzieci zagrały w gry, których celem było odkrycie nazwy ukrytego zwierzęcia. Ponadto wykonali quiz Fun Facts About Animals.
W październiku obchodziliśmy również Columbus Day. Uczniowie dowiedzieli się, co to za święto i z jakiej okazji jest ono obchodzone. Poznali historię Krzysztofa Kolumba oraz związaną z nią historię początków Ameryki. Na końcu zajęć uczniowie zmierzyli się z Columbus Day Word Search, który sprawił niektórym nie lada kłopot.
W październiku dzieci poznały również tradycję noszenia mundurków przez uczniów w szkołach brytyjskich. Wypowiadali się na temat tego, czy są za czy przeciwko mundurkom szkolnym. Pod koniec lekcji zaprojektowali swoje mundurki.
Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me uczniowie klasy 1a i 2a:
- wzbogacili wiedzę na temat Wielkiej Brytanii, poznając symbole narodowe Wielkiej Brytanii oraz państwa będące częścią składową Zjednoczonego Królestwa,
- poznali członków Rodziny Królewskiej,
- odbyli wirtualną podróż do londyńskiej kawiarni, gdzie wypili herbatkę i zjedli ciasteczko.
Głównym celem zajęć, podczas których dzieci wykazały się ogromnym zaciekawieniem i zaangażowaniem, było budowanie i rozwijanie zainteresowań kulturą brytyjską.
W czasie wrześniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4me klasa 5a wybrała się w podróż do USA. Pracując na interaktywnych mapach poznała nazwy i położenie stanów wchodzących w skład państwa, historię i symbolikę flagi oraz najważniejsze święta stanowe i federalne. Kulminacją pierwszego bloku zajęć było wykonanie kalendarza świąt USA, który wkrótce zawiśnie w naszej pracowni językowej.
Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me! uczniowie klasy 5b przypominali nazwy miesięcy w j. angielskim. Ćwiczyli umiejętność zadawania pytania o miesiąc swoich urodzin i odpowiadania na nie. Dodatkowo wykonali swoje kalendarze, na których umieścili nazwy angielskich świąt.