Szkoła Podstawowa nr  31 w Krakowie

 
 Szkoła Podstawowa nr 31 im. doktora Henryka Jordana w Krakowie

 

  • Wiadomości
  • Kontakt
      • Back
      • Kontakt z nami
      • Sekretariat
      • Dyrekcja
      • Pedagog
      • Psycholog
      • Pedagog specjalny
  • Zapisy
      • Back
      • Kryteria przyjęcia do klasy sportowej
      • Nabór uczniów spoza rejonu
      • Rejon SP 31
      • Rekrutacja 2025/26
  • O szkole
      • Back
      • Misja szkoły
      • Patron
      • Historia szkoły
      • Program Future4Me
          • Back
          • Future4Me 2025/26
          • Future4Me 2024/25
          • Future4Me 2023/24
          • Future4Me 2022/23
      • Sport w SP31
      • Doradztwo zawodowe
      • Archiwum
          • Back
          • Archiwum wiadomości
      • Przetwarzanie danych osobowych
      • Polityka prywatności
      • Zamówienia publiczne
  • Harmonogramy
      • Back
      • Kalendarium roku szkolnego
      • Rozkład przerw
      • Plan lekcji
      • Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
  • Dla rodziców
      • Back
      • Dokumenty
      • Opłaty
      • Wyprawka klasy I
      • Porady dla rodziców
      • Świetlica
      • Stomatolog
      • Nagroda Jordan
      • Rada Rodziców
      • Wyniki egzaminu
          • Back
          • 2024/25
          • 2023/24
          • 2022/23
          • 2021/22
          • 2020/21
          • 2019/20
          • 2018/19
  • Dla uczniów
      • Back
      • Fotogaleria uczniowska
      • Na lekcjach
      • Szkolna Rada Uczniowska
      • Ślubowanie klas 1
      • Wolontariat
          • Back
          • Regulamin wolontariatu
          • Wiadomości - wolontariat
      • Biblioteka
      • Stołówka
      • Telefony zaufania
  • Sukcesy
      • Back
      • Sukcesy 2025/26
      • Sukcesy 2024/25
      • Sukcesy 2023/24
      • Sukcesy 2022/23
      • Sukcesy 2021/22
      • Sukcesy 2020/21
      • Sukcesy 2019/20

Praca z dzieckiem, czy za dziecko?

   Wstęp

Praca domowa uczniów jest ważnym elementem edukacji. Nie tylko pomaga utrwalić i wykorzystać wiedzę zdobytą podczas lekcji, ale też uczy dzieci samodzielności, logicznego myślenia , kreatywności. To w domu dziecko rozwiązuje zadania, powtarza materiał, czyta lektury, uczy się do sprawdzianów, odrabia lekcje. Uczy się więc intensywniej niż w szkole. Dlatego tak ważne jest, by domowa nauka była jak najbardziej skuteczna.

„Prace domowe naszych dzieci to częste źródło konfliktów międzypokoleniowych w rodzinie. Zaczyna się niewinnie – najpierw wyręczamy, potem pomagamy, bo przecież pierwszak nie wie, nie potrafi sam..." - zauważa Iwona Chądzyńska - psycholog, terapeuta pedagogiczny, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Dysleksji.

Czytaj więcej: Praca z dzieckiem, czy za dziecko?

Gry komórkowe i komputerowe

Gry komputerowe? Pyszna zabawa (!?) i... NIEBEZPIECZNA!!!.

Dziecko w wirtualnym świecie 

Po raz pierwszy pojęcie „rzeczywistość wirtualna” zostało publicznie użyte przez niejakiego pana Jarona Laniera –producenta urządzeń elektronicznych, a było to w roku 1986. A zatem już 28 lat określenie to przyswajane jest przez kolejne pokolenie.

Zajmijmy się pokoleniem najmłodszym, które nie posiada jeszcze ukształtowanego poglądu na świat realny, a już przyszło mu zmagać się z pojęciem świata wirtualnego . Jak mówi Joanna Gawlicka – psycholog z Elbląga  (pismo Edukacja i Dialog)  - dzieci „nie są (…) w stanie zweryfikować napotykanych przez siebie sytuacji – ocenić czy coś jest dobre czy złe. Ciężko im również podjąć inicjatywę, znaleźć pomysł na spędzenie wolnego czasu. Wtedy uciekają się one do świata gier, który daje im dużo przyjemności i możliwość zabawy bez potrzeby wychodzenia z domu.”

Czytaj więcej: Gry komórkowe i komputerowe

Dziecko w rodzinie

   Dziecko jest nieświadomą kopią własnego domu rodzinnego. Odbiciem zachowań, reakcji i słownika swojego najbliższego otoczenia. W odróżnieniu od osób dorosłych ma słabe zdolności dostosowawcze.  Jego reakcje są naturalne.  Dziecko z tego punktu widzenia jest niebezpieczne. Jeśli wyniesie z domu złe wzorce będzie je prezentować na zewnątrz. Baczny obserwator lub osoba znająca tajniki psychologii  rozwojowej szybko rozpozna  źródło jego zachowań.

Czytaj więcej: Dziecko w rodzinie

Praca w grupie

   14 XI 2016 r. w klasie 2a, przeprowadzone zostały przez pedagoga szkolnego oraz wychowawcę klasy ciekawe zajęcia pod nazwą "The Marshmallow challenge". Piszemy o tym dlatego, aby pokazać, iż takie eksperymenty nakierowują chłonny umysł dziecka na to, czego jeszcze nie wiedzą, a co warto doświadczyć i przyswoić sobie. Umiejętność współpracy w grupie jest niezbędnym elementem zgodnego współżycia z innymi ludźmi.

Czytaj więcej: Praca w grupie

Profilaktyka policyjna

  W dniu 28 III 2017 r. gościła w naszej szkole przedstawicielka IV Komisariatu Komendy Policji w Krakowie. Spotkała się z uczniami klasy VI oraz uczniami klas IV i V aby omówić zagrożenia płynące z rozpowszechnianego wśród dzieci i młodzieży najnowszego pomysłu na grę komputerową. Dwie 45.minutowe pogadanki spotkały się z ogromnym zainteresowaniem uczniów, ale przede wszystkim zrozumieniem istoty zagrożenia.

Czytaj więcej: Profilaktyka policyjna

Strona 4 z 4

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Godlo

Szkoła Podstawowa nr 31 im. doktora Henryka Jordana w Krakowie 
ul. B. Prusa 18, 30-117 Kraków

Biuletyn Informacji Publicznej SP31

Rada Rodziców
Rada Rodziców

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
Deklaracja dostępności
Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej informacji w polityce prywatności.