Podczas marcowych zajęć w ramach programu FUTURE4ME klasa 3a świętowała Dzień Św. Patryka.

Uczniowie poznali historię patrona Irlandii i zwyczaje związane z obchodami jego święta. Ponieważ czas zajęć był ograniczony, nie zdążyliśmy powędrować na koniec tęczy w poszukiwaniu garnca pełnego złota (Leprechaun był dziś nieuchwytny i średnio mógł nam pomóc...).
Wyskakaliśmy za to radość z Dnia Świętego Patryka w rytmie żywiołowej muzyki irlandzkiej.
kolaż patryk

Podczas lutowych zajęć w ramach programu FUTURE4ME:

- w klasie 1a i 2a minęły one pod magicznym hasłem PANCAKES. Uczniowie zapoznali się z kolejną anglosaską tradycją, jaką jest SHROVE TUESADY albo PANCAKE DAY. Angielskie ostatki nie wiążą się z Tłustym Czwartkiem czy Środą Popielcową jak w Polsce. Dla Anglików najważniejszy jest Dzień Naleśnika. Z tego też powodu dzieci uczestniczyły w "naleśnikowych lekcjach".

kolaż 1a przy pracy

Na początku uczniowie zapoznali się ze słownictwem oraz obejrzeli bajkę opowiadającą o historii tego święta. Następnie po nauce piosenki "Today is Pancake Day", zaprojektowali swoje ulubione naleśniki, na których nie zabrakło marmolady, sera, syropu klonowego, cukru, owoców, bitej śmietany i sosu czekoladowego... Mniam, mniam PYCHOTKA!!!!

kolaż pancake

- klasa 3a projektowała własne miasto i opisywała je, ćwicząc poznane konstrukcje gramatyczne i utrwalając słownictwo. Cóż, wakatów, przynajmniej w urbanistyce, wkrótce nie będzie w Krakowie :) Gratulacje!

city 3a

- uczniowie klasy 3c pracowali na zajęciach j. angielskiego metodą projektu. Praca pt. "My Town" pobudziła wyobraźnię klasy 3c. Powstały bardzo ciekawe projekty miasta.

 kolaz town

- uczniowie klasy 5b zapoznali się z obchodami Groundhog Day. Dowiedzieli się, kiedy i jakie kraje obchodzą Dzień Świstaka, co przewidział świstak w tym roku odnośnie do pogody, a także zagrali w hidden pictures oraz hangman, ćwicząc słownictwo związane z tym świętem.

kolaż świstak

- ponadto przypominali słownictwo związane z zimowymi sportami, odgadywali sporty na ukazujących się stopniowo slajdach, dowiedzeli się, które dyscypliny pojawiają się na zimowych igrzyskach olimpijskich.

winter sp kolaż

- nie zabrakło również zajęć związanych z walentynkami.

Podczas styczniowych zajęć w ramach programu FUTURE4ME:

- uczniowie poznali słownictwo związane z sylwestrem, Nowym Rokiem, a także Chińskim Nowym Rokiem. Zapoznali się z tradycjami noworocznymi w Wielkiej Brytanii. Po obejrzeniu niesamowitego pokazu fajerwerków podczas powitania Nowego Roku w Londynie, dzieci z klasy 3a wykonały własne "tin foil sparkles". Nie zabrakło również noworocznych planów,  postanowień i celów, które uczniowie wyznaczyli na Nowy Rok.

kolaż nowy rok 24

- było bardzo zimowo. Wszystko to za sprawą zimowego słownictwa, które uczniowie powtarzali i utrwalali za pomocą filmików, gier i piosenek. Wykonane "lapbooki" na temat nie tylko ulubionego sportu zimowego, ale także różnych aktywności i czynności zimowych utrwaliły konstrukcję "I like" oraz zwrot "My favourite sport is....". Wspólne zaśpiewanie piosenki "Winter sports" wszystkich wprowadziło w nastrój ferii zimowych.

Have a nice winter holiday!

kolaż zima 25

W tym roku, w grudniu nasza szkoła ponownie dołączyła do akcji "KARTKA ŚWIĄTECZNA DLA PACJENTA" prowadzonej przez księgarnię językową "Zielona Żyrafa" w Skawinie. Uczniowie wykonali wyjątkowe kartki na których pojawiły się życzenia świąteczno-noworoczne w j. polskim i angielkim. Kartki wykonane przez uczniów klas 1a, 2a, 5b oraz 6b trafiły podobnie jak w roku ubiegłym do dzieci z Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Prokocimiu.
Akcja w szkole była koordynowana przez panie Annę Suberlak oraz Agatę Rybus.
kartki ś
W listopadzie na zajęciach realizowanych w ramach programu Future4Me uczniowie 1a i 2a :
- uczestniczyli w lekcji opowiadającej o mającej miejsce w 1605 roku zdradzie stanu w Wielkiej Brytanii. "Guy Fawkes Day" przybliżył im historię tego wydarzenia, a także sposoby jego obchodzenia. Co więcej uczniowie poznali wiele ciekawostek i nowe słownictwo. Swoją wiedzę mogli wykorzystać w ćwiczeniach interaktywnych oraz na dodatkowych kartach pracy.
- wybrali się w niezwykłą podróż, poznając symbole, tradycje, sporty oraz niezwykle urokliwe miejsca Szkocji. Przemierzając wspólnie wyspę, zwiedzili 10 zamków. Był też czas na poznanie nowego słownictwa. Uczniowie mieli możliwość posłuchać tradycyjnej szkockiej muzyki, a także poznać intrygującą historię potwora z Loch Ness.
- poznali historię i tradycję Święta Dziękczynienia. Lekcja była dla uczniów świetną okazją do poznania ciekawych wydarzeń historii Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Był także czas na refleksję, za co jesteśmy wdzięczni...
- doskonalili umiejętność wypowiadania się w języku angielskim. Uczniowie klasy 1a opisywali swoje ulubione zabawki, a uczniowie klasy 2a opisywali wygląd swoich ulubionych sportowców, piosenkarzy lub po prostu swojego najbliższego przyjaciela. Wykorzystując przydatne zwroty i słownictwo wszyscy doskonale poradzili sobie z prezentacją swojej wypowiedzi.
lis kolaż

Podczas listopadowych zajęć uczniowie klasy 5b przypomnieli historię oraz tradycje związane z Bonfire Night oraz Świętem Dziękczynienia Thanksgiving. Przypomnieli sobie słownoctwo związane z tymi świętami, a także obejrzeli najsłynniejszą paradę Macy’s z okazji Święta Dziękczynienia, która znana jest  z ogromnych balonów przedstawiających sławne postaci z kreskówek.

5b list

W październiku uczniowie klasy 1a i 2a na zajęciach Future4Me:

- poznali śniadania z różnych stron świata i zjedli śniadanie z Misiem Paddingtonem. Po zapoznaniu się z historią tego niezwykłego bohatera literackiego i obejrzeniu jego licznych, śmiesznych przygód, dzieci z wielką przyjemnością spróbowały ulubionych przez Paddingtona kanapek z marmoladą pomarańczową. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że jest ona pyszna!!!

brek 1

- poznali tradycję  Dnia Kolumba (Columbus Day), upamiętniającego odkrycie Ameryki, jak również przyjrzeli się początkom historii Stanów Zjednoczonych. Oprócz pogadanek, uczniowie brali udział w projektach plastyczno-językowych. Śpiewając piosenkę "COLUMBUS DAY", przeszli przez labirynt, płynąc na trzech okrętach: Niña,  Pinta i Santa Maria, docierając do wybrzeży Ameryki. 

colum 1

- obchodzili PUMPKIN DAY, święto wywodzące się z  USA. Słuchając bajki o dyni, która lubi psocić, uczniowie aktywnie wcielali się w jej rolę. Najzabawniejszym elementem zajęć były gry, czyli "Funny pumpkin" i "Hungry pumpkin", w trakcie których uczniowie utrwalili poznane na lekcjach słownictwo: kolory, liczby, kształty, części ciała i uczucia. Zwieńczeniem zajęć była nauka piosenki "Five little pumpkins".

pum 1

W październiku klasa 3a zapoznała się z brytyjskim zwyczajem picia popołudniowej herbatki.

tea w 3a

Podczas październikowych zajęć uczniowie klasy 5b obchodzili World Animal Day. Uczniowie dowiedzieli się, kiedy jest obchodzone to święto na świecie. Starali się również odpowiedzieć na pytania, dlaczego i jak świętowany jest World Animal Day.

Była to okazja do przypomnienia sobie nazw zwierząt w j. angielskim. Podczas lekcji dzieci zagrały w gry, których celem było odkrycie nazwy ukrytego zwierzęcia. Ponadto wykonali quiz Fun Facts About Animals.

kolaż animal

W październiku obchodziliśmy również Columbus Day. Uczniowie dowiedzieli się, co to za święto i z jakiej okazji jest ono obchodzone. Poznali historię Krzysztofa Kolumba oraz związaną z nią historię początków Ameryki. Na końcu zajęć uczniowie zmierzyli się z Columbus Day Word Search, który sprawił niektórym nie lada kłopot.

columbus kolaż

W październiku dzieci poznały również tradycję noszenia mundurków przez uczniów w szkołach brytyjskich. Wypowiadali się na temat tego, czy są za czy przeciwko mundurkom szkolnym. Pod koniec lekcji zaprojektowali swoje mundurki.

mundurek

Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me uczniowie klasy 1a i 2a:
- wzbogacili wiedzę na temat Wielkiej Brytanii, poznając symbole narodowe Wielkiej Brytanii oraz państwa będące częścią składową Zjednoczonego Królestwa,
- poznali członków Rodziny Królewskiej,
- odbyli wirtualną podróż do londyńskiej kawiarni, gdzie wypili herbatkę i zjedli ciasteczko.

Głównym celem zajęć, podczas których dzieci wykazały się ogromnym zaciekawieniem i zaangażowaniem,  było budowanie i rozwijanie zainteresowań kulturą brytyjską. 

tea kolaż

W czasie wrześniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4me klasa 5a wybrała się w podróż do USA. Pracując na interaktywnych mapach poznała nazwy i położenie stanów wchodzących w skład państwa, historię i symbolikę flagi oraz najważniejsze święta stanowe i federalne. Kulminacją pierwszego bloku zajęć było wykonanie kalendarza świąt USA, który wkrótce zawiśnie w naszej pracowni językowej.

usa 5a kolaż

Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me! uczniowie klasy 5b przypominali nazwy miesięcy w j. angielskim. Ćwiczyli umiejętność zadawania pytania o miesiąc swoich urodzin i odpowiadania na nie. Dodatkowo wykonali swoje kalendarze, na których umieścili nazwy angielskich świąt.

kolaż kalendarz