W październiku uczniowie klasy 1a i 2a na zajęciach Future4Me:

- poznali śniadania z różnych stron świata i zjedli śniadanie z Misiem Paddingtonem. Po zapoznaniu się z historią tego niezwykłego bohatera literackiego i obejrzeniu jego licznych, śmiesznych przygód, dzieci z wielką przyjemnością spróbowały ulubionych przez Paddingtona kanapek z marmoladą pomarańczową. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że jest ona pyszna!!!

brek 1

- poznali tradycję  Dnia Kolumba (Columbus Day), upamiętniającego odkrycie Ameryki, jak również przyjrzeli się początkom historii Stanów Zjednoczonych. Oprócz pogadanek, uczniowie brali udział w projektach plastyczno-językowych. Śpiewając piosenkę "COLUMBUS DAY", przeszli przez labirynt, płynąc na trzech okrętach: Niña,  Pinta i Santa Maria, docierając do wybrzeży Ameryki. 

colum 1

- obchodzili PUMPKIN DAY, święto wywodzące się z  USA. Słuchając bajki o dyni, która lubi psocić, uczniowie aktywnie wcielali się w jej rolę. Najzabawniejszym elementem zajęć były gry, czyli "Funny pumpkin" i "Hungry pumpkin", w trakcie których uczniowie utrwalili poznane na lekcjach słownictwo: kolory, liczby, kształty, części ciała i uczucia. Zwieńczeniem zajęć była nauka piosenki "Five little pumpkins".

pum 1

W październiku klasa 3a zapoznała się z brytyjskim zwyczajem picia popołudniowej herbatki.

tea w 3a

Podczas październikowych zajęć uczniowie klasy 5b obchodzili World Animal Day. Uczniowie dowiedzieli się, kiedy jest obchodzone to święto na świecie. Starali się również odpowiedzieć na pytania, dlaczego i jak świętowany jest World Animal Day.

Była to okazja do przypomnienia sobie nazw zwierząt w j. angielskim. Podczas lekcji dzieci zagrały w gry, których celem było odkrycie nazwy ukrytego zwierzęcia. Ponadto wykonali quiz Fun Facts About Animals.

kolaż animal

W październiku obchodziliśmy również Columbus Day. Uczniowie dowiedzieli się, co to za święto i z jakiej okazji jest ono obchodzone. Poznali historię Krzysztofa Kolumba oraz związaną z nią historię początków Ameryki. Na końcu zajęć uczniowie zmierzyli się z Columbus Day Word Search, który sprawił niektórym nie lada kłopot.

columbus kolaż

W październiku dzieci poznały również tradycję noszenia mundurków przez uczniów w szkołach brytyjskich. Wypowiadali się na temat tego, czy są za czy przeciwko mundurkom szkolnym. Pod koniec lekcji zaprojektowali swoje mundurki.

mundurek

Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me uczniowie klasy 1a i 2a:
- wzbogacili wiedzę na temat Wielkiej Brytanii, poznając symbole narodowe Wielkiej Brytanii oraz państwa będące częścią składową Zjednoczonego Królestwa,
- poznali członków Rodziny Królewskiej,
- odbyli wirtualną podróż do londyńskiej kawiarni, gdzie wypili herbatkę i zjedli ciasteczko.

Głównym celem zajęć, podczas których dzieci wykazały się ogromnym zaciekawieniem i zaangażowaniem,  było budowanie i rozwijanie zainteresowań kulturą brytyjską. 

tea kolaż

W czasie wrześniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4me klasa 5a wybrała się w podróż do USA. Pracując na interaktywnych mapach poznała nazwy i położenie stanów wchodzących w skład państwa, historię i symbolikę flagi oraz najważniejsze święta stanowe i federalne. Kulminacją pierwszego bloku zajęć było wykonanie kalendarza świąt USA, który wkrótce zawiśnie w naszej pracowni językowej.

usa 5a kolaż

Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me! uczniowie klasy 5b przypominali nazwy miesięcy w j. angielskim. Ćwiczyli umiejętność zadawania pytania o miesiąc swoich urodzin i odpowiadania na nie. Dodatkowo wykonali swoje kalendarze, na których umieścili nazwy angielskich świąt.

kolaż kalendarz