W listopadzie na zajęciach realizowanych w ramach programu Future4Me uczniowie 1a i 2a :
- uczestniczyli w lekcji opowiadającej o mającej miejsce w 1605 roku zdradzie stanu w Wielkiej Brytanii. "Guy Fawkes Day" przybliżył im historię tego wydarzenia, a także sposoby jego obchodzenia. Co więcej uczniowie poznali wiele ciekawostek i nowe słownictwo. Swoją wiedzę mogli wykorzystać w ćwiczeniach interaktywnych oraz na dodatkowych kartach pracy.
- wybrali się w niezwykłą podróż, poznając symbole, tradycje, sporty oraz niezwykle urokliwe miejsca Szkocji. Przemierzając wspólnie wyspę, zwiedzili 10 zamków. Był też czas na poznanie nowego słownictwa. Uczniowie mieli możliwość posłuchać tradycyjnej szkockiej muzyki, a także poznać intrygującą historię potwora z Loch Ness.
- poznali historię i tradycję Święta Dziękczynienia. Lekcja była dla uczniów świetną okazją do poznania ciekawych wydarzeń historii Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Był także czas na refleksję, za co jesteśmy wdzięczni...
- doskonalili umiejętność wypowiadania się w języku angielskim. Uczniowie klasy 1a opisywali swoje ulubione zabawki, a uczniowie klasy 2a opisywali wygląd swoich ulubionych sportowców, piosenkarzy lub po prostu swojego najbliższego przyjaciela. Wykorzystując przydatne zwroty i słownictwo wszyscy doskonale poradzili sobie z prezentacją swojej wypowiedzi.
lis kolaż

Podczas listopadowych zajęć uczniowie klasy 5b przypomnieli historię oraz tradycje związane z Bonfire Night oraz Świętem Dziękczynienia Thanksgiving. Przypomnieli sobie słownoctwo związane z tymi świętami, a także obejrzeli najsłynniejszą paradę Macy’s z okazji Święta Dziękczynienia, która znana jest  z ogromnych balonów przedstawiających sławne postaci z kreskówek.

5b list

W październiku uczniowie klasy 1a i 2a na zajęciach Future4Me:

- poznali śniadania z różnych stron świata i zjedli śniadanie z Misiem Paddingtonem. Po zapoznaniu się z historią tego niezwykłego bohatera literackiego i obejrzeniu jego licznych, śmiesznych przygód, dzieci z wielką przyjemnością spróbowały ulubionych przez Paddingtona kanapek z marmoladą pomarańczową. Wszyscy jednogłośnie stwierdzili, że jest ona pyszna!!!

brek 1

- poznali tradycję  Dnia Kolumba (Columbus Day), upamiętniającego odkrycie Ameryki, jak również przyjrzeli się początkom historii Stanów Zjednoczonych. Oprócz pogadanek, uczniowie brali udział w projektach plastyczno-językowych. Śpiewając piosenkę "COLUMBUS DAY", przeszli przez labirynt, płynąc na trzech okrętach: Niña,  Pinta i Santa Maria, docierając do wybrzeży Ameryki. 

colum 1

- obchodzili PUMPKIN DAY, święto wywodzące się z  USA. Słuchając bajki o dyni, która lubi psocić, uczniowie aktywnie wcielali się w jej rolę. Najzabawniejszym elementem zajęć były gry, czyli "Funny pumpkin" i "Hungry pumpkin", w trakcie których uczniowie utrwalili poznane na lekcjach słownictwo: kolory, liczby, kształty, części ciała i uczucia. Zwieńczeniem zajęć była nauka piosenki "Five little pumpkins".

pum 1

W październiku klasa 3a zapoznała się z brytyjskim zwyczajem picia popołudniowej herbatki.

tea w 3a

Podczas październikowych zajęć uczniowie klasy 5b obchodzili World Animal Day. Uczniowie dowiedzieli się, kiedy jest obchodzone to święto na świecie. Starali się również odpowiedzieć na pytania, dlaczego i jak świętowany jest World Animal Day.

Była to okazja do przypomnienia sobie nazw zwierząt w j. angielskim. Podczas lekcji dzieci zagrały w gry, których celem było odkrycie nazwy ukrytego zwierzęcia. Ponadto wykonali quiz Fun Facts About Animals.

kolaż animal

W październiku obchodziliśmy również Columbus Day. Uczniowie dowiedzieli się, co to za święto i z jakiej okazji jest ono obchodzone. Poznali historię Krzysztofa Kolumba oraz związaną z nią historię początków Ameryki. Na końcu zajęć uczniowie zmierzyli się z Columbus Day Word Search, który sprawił niektórym nie lada kłopot.

columbus kolaż

W październiku dzieci poznały również tradycję noszenia mundurków przez uczniów w szkołach brytyjskich. Wypowiadali się na temat tego, czy są za czy przeciwko mundurkom szkolnym. Pod koniec lekcji zaprojektowali swoje mundurki.

mundurek

Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me uczniowie klasy 1a i 2a:
- wzbogacili wiedzę na temat Wielkiej Brytanii, poznając symbole narodowe Wielkiej Brytanii oraz państwa będące częścią składową Zjednoczonego Królestwa,
- poznali członków Rodziny Królewskiej,
- odbyli wirtualną podróż do londyńskiej kawiarni, gdzie wypili herbatkę i zjedli ciasteczko.

Głównym celem zajęć, podczas których dzieci wykazały się ogromnym zaciekawieniem i zaangażowaniem,  było budowanie i rozwijanie zainteresowań kulturą brytyjską. 

tea kolaż

W czasie wrześniowych zajęć realizowanych w ramach projektu Future4me klasa 5a wybrała się w podróż do USA. Pracując na interaktywnych mapach poznała nazwy i położenie stanów wchodzących w skład państwa, historię i symbolikę flagi oraz najważniejsze święta stanowe i federalne. Kulminacją pierwszego bloku zajęć było wykonanie kalendarza świąt USA, który wkrótce zawiśnie w naszej pracowni językowej.

usa 5a kolaż

Podczas wrześniowych zajęć realizowanych w ramach programu Future4Me! uczniowie klasy 5b przypominali nazwy miesięcy w j. angielskim. Ćwiczyli umiejętność zadawania pytania o miesiąc swoich urodzin i odpowiadania na nie. Dodatkowo wykonali swoje kalendarze, na których umieścili nazwy angielskich świąt.

kolaż kalendarz