Czytanie oraz pisanie to procesy, w których bardzo ważną rolę odgrywa wzrok. To od spostrzegania wzrokowego liter zaczyna się cały cykl ich rozróżniania, zapamiętywania i odtwarzania.
Nauka pisania to czynność złożona. Pisownia języka polskiego obfituje w różnego rodzaju pętelki, haczyki, spirale, laseczki. Wiele liter jest do siebie podobnych graficznie, niektóre wymawiamy w ten sam sposób, pisząc jednak w dwójnasób. Dodatkowym utrudnieniem dla uczniów poznających i rozwijających sztukę pisania jest forma liter – mamy litery małe, wielkie, pisane i drukowane.
Aby odpowiednio rozwinąć zdolność pisania, konieczna jest prawidłowa analiza i synteza wzrokowa, czyli identyfikowanie i różnicowanie liter.
Zachęcamy do zapoznania się z propozycjami ćwiczeń, usprawniających obniżone funkcje wzrokowe. Zostały one zebrane przez przez panią Małgorzatę Florek, nauczyciela terapii pedagogicznej w naszej szkole.
Materiały znajdziecie Państwo tutaj: http://sp31krakow.pl/index.php/dla-rodzicow-i-uczniow/pedagog-radzi/688-percepcja-wzrokowa-czym-jest-i-jaki-ma-wplyw-na-pisanie